15.12.2016

Mustafa EREMEKTAR'la İlgili Bir Anı

MISTIK Abi kırtasiye alışverişini Mor İpek’ten yapardı. 
Özellikle renkli işlerde kullandığı Canson, Schöller gibi kaliteli kâğıtları topluca alır ve çok sıkı pazarlık edermiş. 






Ben bu bilgiyi ilk önce dostum Semih POROY’dan duymuştum. Eski dönemlerde Cağaloğlu Yokuşu'ndan aşağı inerken bir Mor İpek Kırtasiye vardı. Orada, dükkanın duvarında MISTIK (Mustafa Eremektar) Abi'nin 1000 Lirası asılıymış.

Bu paranın neden orada asıldığına ilişkin rivayet muhtelif.

MISTIK Abi kırtasiye alışverişini Mor İpek’ten yapardı. Özellikle renkli işlerde kullandığı Canson, Schöller gibi kaliteli kâğıtları topluca alır ve çok sıkı pazarlık edermiş. MISTIK Abi'nin parası çok mu kıymetli, yoksa çok mu cimri? 
Yok canım MISTIK Abi cimri olabilir mi? 1974 ya da 1975 yılıydı; Tay Yayınları "Deli Dolu" adlı bir dergi çıkartacaktı. Karikatürleri MISTIK Abi seçiyordu. 

Yayın Yönetmeni Oktay VEREL’di. Ben de bir hevesle neredeyse haftada bir iki kez derginin Divan Yolu'ndaki yerine uğrayıp karikatür bırakıyordum. Yine bir öğlen saati uğramıştım, karikatür bırakıp çıkacaktım ki, MISTIK Abi “Bekle ben de çıkıyorum” dedi. Birlikte çıktık. Ben okula gidecektim, bırakmadı, “Aç aç okula gidilmez, ben de bir şeyler atıştıracağım, sonra gidersin” dedi. Çok güzel bir öğle yemeği ısmarladı ve beni öyle yolladı okula. Hiç böyle sevecen bir yürekle cimri sözcüğü yan yana gelebilir mi?

Yayıncı, dergiyi çıkartmaktan vazgeçti sonra, ama benim için önemli olan MISTIK Abi gibi şahane bir insanı tanımış olmaktı, gerisi ayrıntı.

Geçen gün MISTIK Abi'nin oğlu Uygar’a bu konuyu açtım. “Babamın parayla pulla ilgisi olmazdı. O sadece kırtasiye malzemesi alırken pazarlık ederdi, çünkü kaliteli malzeme kullanırdı” dedi. 

Anlaşılan, zaten pahalı olan malzemeye bir parça indirim almak için yapılan pazarlık, şaka konusu olmuş.

Mor İpek Kırtasiye'nin yolunu tuttum. Tabela değişmiş, Hamle Kırtasiye olmuş. Sahibi Sayın Osman Beklan güler yüzüyle karşıladı. Pazarlıkçı MISTIK Abi’den koparılan :) 1000 Lira, değerli bir uğur parası galiba. Dükkanın duvarına raptiyelenmiş duruyor. 

Fotoğraf çekmeme izin verdi. Biraz sohbet edip ayrıldım. Önemli olan para değil, MISTIK Abi’nin dostluğu, insan sevgisi, içtenliği aslında. Yoksa o para duvar da yıllarca saklanır mı?

Kaynak:
https://www.facebook.com/akdag.saydut.9/media_set?set=a.10154703592548617.1073741991.644798616&type=3&pnref=story