Oğuz DEMİR'den İki Yeni Kitaba Çizim

2016 yılı içerisinde yayımlanan bu kitaplar:  "Elmayı Kim Isırdı" ve Ben Bir Gürgen Dalıyım"..









Çarşamba 07.09.2016 Cartoon Colors
Dalyan Ortaca'da yaşayan ve çalışmalarını burada sürdüren karikatürcü Oğuz DEMİR, 2016 yılı içerisinde iki (2) kitabı resimledi. 


Bunlardan ilki, Sema Günaydın ÇINAR'ın yazdığı "Elmayi Kim Isırdı?" isimli kitap.Kırmızı Kedi Yayınevi'nden çıkan kitap 32 sayfa. 

(Tanıtım Bülteninden)
"Gökten bir elma düşer, Pote'nin kafasına.
Üstünde bir diş izi, kim ısırmış acaba?
Sincap mı, kedi mi, bir zebra mı yoksa?
Hey, neler oluyor; bu nasıl bir macera?"




Oğuz DEMİR'in resimlediği diğer kitap ise; Hasan Ali TOPTAŞ'ın "Ben Bir Gürgen Dalıyım".kitabı. 

Everest Yayınları'ndan çıkan kitap 160 sayfa ve (14x18,5cm) boyutlarında. Baskı tarihi 1 Eylül 2016.


(Tanıtım Yazısından):
Hasan Ali TOPTAŞ “çocuk aklı”nın hikmet dolu bilincini bir gürgen dalına tercüme ediyor ve insanlığımıza onun gözüyle bakmamızı sağlıyor.

"Ben Bir Gürgen Dalıyım"; yemyeşil umutların, hor görülen ufukların, kaybedilen zamanların, bitmeyen zulüm çarklarının, ama asla sönmeyen bir inancın hikâyesi…

“Herhâlde beni tuhaf bir kuşa benzetmişlerdi. 
Belki de onların gözünde, masallardan çıkıp 
gelmiştim ben, ne yapacağımı kestiremeden, köyün üstünde öylece, kendi hızımın içinde kaybolmuşçasına uçup duruyordum. 

Ola ki başka bir masala gidecektim ama, henüz o masal yaratılmamıştı. Bu yüzden, oralarda oyalanıp vakit geçiriyordum. 

Hiç kuşkusuz, beni anlatacak olan masal söylenir söylenmez uçup gidecektim.” (http://bit.ly/2bXCLUU)


---
Oğuz DEMİR
1971 yılında Denizli'de doğdu.İlkokul yıllarında çizgi roman ve mizah dergileriyle tanıştı. 

İlk çalışmaları lise yıllarında Gırgır'da yayınlandı.1988 yılında Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nü kazandı. 

1993 yılında mezun olup İstanbul'a yerleşti. Çalışmaları, yurt içi ve dışında çeşitli katalog ve sergilerde yer aldı. 

Karikatür ve illüstrasyon alanında ulusal ve uluslararası çeşitli yarışmalardan 14 ödül sahibi. 1993'den bu yana çeşitli yayın evleri, ajans ve dergilerde, illüstrasyon, karikatür ve çizgi roman çalışmalarına devam ediyor. 
(Kaynak: Karikatürcüler Derneği)
Everest Yayınları / Facebook:
https://www.facebook.com/everestyayinlari/