Ivan Haramija HANS (Hırvatistan) Yaşamını Yitirdi.




Hırvat Karikatürcü Ivan Haramija HANS (68) Zagrep'te yaşama veda etti..

16.09.2014
Ivan Haramija HANS'ın cenaze törenine Türkiye'den Karikatürcüler Derneği Başkanı Metin PEKER ve Dernek Sekreter Üye Mahmut AKGÜN de katıldı. 
Sanatçıya 2011 yılında 'Ömür Boyu Başarı Ödülü' verilmişti.
---
(Alıntı; EKM)
(...) Hırvatistan’ın ünlü karikatürcüsü Ivan Haramija Hans karikatür hakkında şöyle düşünüyor:
“Karikatür benim için insanlarla kurulabilen en kolay ve en güzel iletişim şeklidir. Yazısız çizmeyi tercih ediyorum. Kendimi bildim bileli karikatürle uğraşıyorum. Gençliğimde ressam olmak istedim, ama zamanla gördüm ki ben olmadan da yeteri kadar kötü ressam var, vazgeçtim. Karikatür; yergi, mizah ve felsefe içermelidir.
Günümüzde çıplak ve güzel kadın fotografları gazete karikatürlerini bastırdı. Eskiden ayda 50den fazla karikatürüm pek çok gazete ve dergide yayınlanırdı. Bugün sadece haftalık bir dergide birkaç adet (Podravka) yayınlanıyor. Yeni yetişen gençler için olanaklar azalıyor; sadece sergi ve yarışmalar var. Galiba karikatür küreselleşmenin kurbanı oluyor.”

-->>Ivan Haramija HANS/BestCartoons
-->> Ivan Haramija HANS/EKM
-->> Haber/Vejernji